Ervaring opdoen aan een nieuwe locatie voor Ons Genoegen

Woensdag, 7 juni 2023

Verslag 5e wedstrijd 2023: Put Zwartewaal

Vandaag naar de Put bij Zwartewaal, voor Ons Genoegen is het de eerste keer dat deze locatie is toegevoegd aan de Zaterdagcompetitie. Dank gaat er uit naar HSV de Watergeus voor het verlenen van toestemming voor deze wedstrijd. Voor de meeste deelnemers en de wedstrijdcommissie is de Put een redelijk onbekend water. De commissie had bedacht het parcours uit te zetten aan de noordzijde van de Put, vanaf de verzamellocatie bij Zwartewaal het kortste lopen. Later bleek dat de berichten echter waren dat er aan de zuidzijde het beste vis wordt gevangen. In onderling overleg is er besloten om het parcours niet meer te verplaatsen, het blijft tenslotte vissen … Uiteindelijk geen topgewichten maar gelukkig wisten wel bijna alle deelnemers vis te vangen.

In vak A was er vakwinst voor Ed Verbaas, die bij aanvang al zeer gelukkig was met z’n kopnummer vanwege de loopafstand maar uiteindelijk ook met circa 8 kilo de vakwinst binnen wist te halen. Een twee was er voor de buurman van Ed, Pascal Vrijenhoek, die met circa 4,5 kilo de andere deelnemers voor wist te blijven.

In vak B wist Patrick Vroegh later in de wedstrijd de vis aardig aan de praat te krijgen en met 15 kilo de vakwinst te behalen. Buurman, Piet Zevenbergen, die na een vlotte start op de staartpositie met circa 5 kilo een twee wist te scoren.