Drukte aan het Brielse meer, helaas niet in de leefnetten.

Maandag, 19 juni 2023

Verslag 6e wedstrijd Brielse Meer, Noordoever.

Voor de 6e wedstrijddag weer naar de Noordoever van het Brielse meer. Benieuwd naar het eind- resultaat werden in de koelte de feeders en stokken opgetuigd en waren we klaar voor een rustige morgen aan het Brielse Meer,stilte rondom het water was er echter niet. Eerst een meer vol met zeiler(tjes) voor een lokale wedstrijd met foute muziek aan boord en na het beƫindigen hiervan volop speedboten en andere pleziervaart. Door het gebrek aan wind kwamen de zeilboten niet vooruit, daar hadden de speedboten geen last van en zij bezorgden menig deelnemer een natte visbroek door wat golfslag. Het vissen zelf was weer eens tenenkrommend, evenals de vorige keer was het heel lang wachten op die ene aanbeet die helaas niet voor iedereen was weggelegd en een enkeling wiste met een paar grondels snel de nul om daarna te focussen op brasem. Uiteindelijk sneuvelden er links en rechts enkele grote vissen en was het na 5 uur vissen een erg magere score die overigens nog veel slechter kan. Helaas staat het Brielse Meer daar de laatste jaren welhaast garant voor, mogelijk toch weer kiezen voor najaarswedstrijden op dit water na de teleurstellende resultaten de laatste jaren. Dit wordt zeker vervolgd in de plannen voor 2024.

In vak A was er vakwinst voor Piet Zevenbergen die vissend op de kop al heel vlot drie dikke brasems onder de zeilboten vandaan peuterde en bij weging nog de nodige missers rapporteerde. De ruime 7 kilo was meer dan voldoende voor een 1 en de leiding in het klassement. 2 punten voor Hans van der Torre die 20 minuten voor de fluit die ene vis ving en samen met wat grondel 2.4 kilo kon aanbieden. Naar verluidt is hij niet heel hard geschrokken van de aanbeet.

In vak B was er winst voor Pascal Vrijenhoek die met de stok iets meer dan een ons grondels wist te scoren en zo een eentje maakte en die telt natuurlijk. Pascal vist zich zo naar de 2e positie in het tussenklassement. Een 2 was er voor Jaap Boer die de truc van 4 weken geleden nog wist en opnieuw uitvoerde. Zijn 60 gram aan grondels was voldoende.