Regenachtige morgen aan de put van Zwartewaal

Woensdag, 5 juli 2023

Verslag 7e wedstrijd 2023: Put Zwartewaal

Vandaag weer naar de Put bij Zwartewaal, wederom dank aan HV de Watergeus voor het verlenen van de toestemming voor deze wedstrijd. Na de eerdere wedstrijd reeds bekend met uitzetwijze enz. dus waren we zo klaar met twee vakken van 5 visplaatsen. Zoals altijd wilde iedereen graag op 1 zitten want dat scheelt een stukje lopen, helaas voor allen bleef dit kantnummer in de doos achter en was dus een slaper. Het werd een regenachtige morgen aan deze werkelijk zeer fraaie vislocatie met lekker de verhoging en het fietspad in de rug zodat zeer prettig de wind weg hield. Jammer dat de motregen en buien wat roet in het eten wilden gooien. Meer dan een strippende deelnemer die zijn kleding wisselde leverde dit niet op (sexy Johnny). Het vissen zelf was weer een ochtendje uitzoeken. Hoe reageert de vis, hoe krijgen we ze aan de praat en op welke afstand laten we de korven plonsen. De meesten kozen voor een bescheiden 20 meter+ een beetje en hielden het zo erg gemakkelijk want het gooien op deze korte afstanden is wel aan iedereen besteed. Dat gaat secuur voldoende hoop ik en zo niet dan nog veel meer trainen want oefening baart kunst op dit onderschatte maar o zo belangrijke onderdeel van het feedervissen.
De vangtsgewichten gaan toenemen en daar waren we na 2x Brielse Meer ook wel aan toe. Het vertrouwen in ons eigen vistechnische deel is er wel voldoende maar de zeer slechte vangsten, feitelijk vanaf de start van de start van dit seizoen, bracht toch menigeen aan het twijfelen. En ook wel weer eens prettig, alle deelnemers vis! Ik hoop dat deze trend zich wel doorzet.

In vak A was er vakwinst voor newby feedervisser Pascal Vrijenhoek die op 4 met 4,5 kg de rest nipt voor bleef. Door zijn zeer recente fraaie resultaten stijgt “Pas” naar de kop van het klassement. Een tweetje was er voor Jan Zevenbergen die vissend op 2 bijna al zijn vis aan het einde van de match wist te verschalken en met 4.1 kg net achter Pascal eindigde.

In vak B was het good old Ed Verbaas die vissend op de winnende locatie van de vorige wedstrijd een zeer fraai start kende, snel vis ving maar ook weer stil viel. Door slim te schakelen naar (nog) kort(er) toch de vis weer aardig aan de praat kreeg en met een zeer mooie 17,4 kg iedereen zeer ruim het nakijken gaf. Op 8 viste Theo Bakker zich na eerst 3 uur geduld met uiteindelijk 8.4 kg naar een 2e plaats.