Paar vissies aan het Voedingskanaal

Maandag, 24 juli 2023

Verslag 8e wedstrijd Voedingskanaal Spijkenisse.

Zaterdag 15 juli 2023, voor het eerst dit seizoen naar het Voedingskanaal voor de 8e wedstrijd. Helaas een lage opkomst dit keer, slechts 6 deelnemers gingen met elkaar de strijd aan. Dit keer is er gekozen voor het deel aan de Markenburgweg richting de jachthaven. Ruimte genoeg op het open stuk en lekker makkelijk met de auto tot aan de waterkant.

Het bleek vandaag week een taaie visserij een het Voedingskanaal en zoals vaak aan dit water bleek goed loten vandaag weer erg belangrijk, op de beide kopnummers konden namelijk een aantal brasems verschalken en door het formaat van deze “vissies” komt men tot best leuke vangstgewichten. Op de andere stekken was het sprokkelen voor een visje, een enkele brasem of toch voorn en kleine vis met de stok.

In vak A wist Ed Verbaas op de kop een paar dikke brasems te vangen, het gevangen gewicht van 7,2 kilo was genoeg voor de vakwinst. Een twee was er voor Pascal Vrijenhoek die met de vaste stok aan de slag ging en 1,2 kilo aan voornamelijk voorn wist te verschalken.

In het B-vak wist Piet Zevenbergen na een stroeve start toch de brasems aan de praat te krijgen, zijn 7 brasems waren genoeg voor het hoogste daggewicht van 14,4 kilo en goed voor 1 punt. Twee punten waren er voor Patrick Vroegh die naast een paar kleine vissen ook een brasem wist te pakken (vangstgewicht bijna 2,4 kilo).