Vissen met hindernissen aan het Spui of 19 doorweekte mannetjes.

Dinsdag, 30 juli 2013

Met 19 man aan het Spui met vooraf veel korte broeken en dito witte benen, het was tenslotte mooi weer en zo kon er direct een beetje aan de vakantiestemming gewerkt worden. De weergeleerden waren het nog niet helemaal met elkaar eens maar dat er een bui zou vallen stond vooraf eigenlijk wel vast. De vraag is dan natuurlijk altijd, waar? Nou … recht boven ons pet!! Na de start om 07:45 uur een prima temperatuur en dus genieten. Echter na een tijdje wat gerommel in de verte en een steeds “rottere” lucht. Stug werd er doorgevist maar was de commissie wel zo handig even bij elkaar te peilen wat wanneer ….. Tegen 10 uur werden de eerste vissers wat onrustig en een blik op de slimme telefoons was voldoende voor een paar mensen alvast wat materiaal in veiligheid te brengen, de rest viste gewoon door maar keek met een schuin oog naar de luchten die op ons afkwamen. De commissieleden belden nog maar eens even met elkaar en besloten een pauze in te lassen wanneer de bui zou losbarsten. Om 11:00 uur was het helaas zover en werd de match onderbroken, de pimpelpaarse lucht stortte zich leeg als een oude dame na uren winkelen en er was geen houden aan. Diverse plateaus werden omver geblazen als veertjes en veel materiaal bulkte in korte tijd van het water. Na ongeveer 45 minuten was het gedaan met de ellende en werd de wedstrijd voor zover dat kon hervat. Met nog een uur op de klok vlogen de korven weer richting horizon waaruit een lekker zomers buitje bleef vallen …. soms nog vergezelt van een klap onweer maar veilig genoeg om de wedstrijd verder uit te vissen. In het slot waren de vissen hier en daar zelfs wat actiever als daarvoor en kon de schade door sommigen nog een beetje worden hersteld. Kortom, vissen met hindernissen deze dag.

In vak A was het Chiel van Buren (de man met de gouden handjes) die opnieuw een kopnummer lootte aan het Spui (kantnummer 1) en dit om kon zetten in een 1 met bijna 12 kilo. Een 2 voor Patrick Vroegh die op kantnummer 3 goed was voor net 6 kilo. Rest van de vissers hadden allen net iets minder waarbij een viertal wel erg dicht bij elkaar zat, verschil onderling zat binnen de kilo.

In vak B was het Adriaan Zevenbergen die op kantnummer 27 met iets meer dan 8 kilo aan het langste eind trok. Bert Otten viste zich op kantnummer 25 met net geen 6 kilo naar een 2e plaats. Rest in dit vak had vast meer verwacht maar moest het doen met een paar vissen.
Samenvattend een erg magere dag voor het Spui in juli. De invloed van het weer geven we gewoon de schuld want met net iets meer dan 76 kilo was het overduidelijk geen topdag!

10 augustus, Spui te Zuidland. Weer naar dat spierballenwater! We rekenen, naast veel meer vis, ook weer op mooi weer, want rotter als deze dag kan het haast niet. Verzamelen rond 06:15 uur, loten 06:30 uur.
Tot dan!