Zomeravond 2023 onder natte omstandigheden afgesloten.

Dinsdag, 15 augustus 2023

Verslag Zomeravond 2023

Voor de Zomeravond 2023 waren er voor deze jaargang 12 avonden gereserveerd. De liefhebbers van dit oergezellige gebeuren konden zich hier prima in vinden en kwamen vanaf medio mei naar de waterkant waarbij de wedstrijdcommissie meer dan prima is ondersteund door de heren de Neef, Boer en Kannegieter waarbij John zich met hulptroepen heeft ontpopt heeft als een wonder met de motormaaier. Op veel plaatsen heeft hij er voor gezorgd dat alle deelnemers prima uit de voeten konden. John, dank je wel! Dank ook aan het schrijfmeisje dat als vanouds weer veel uren present was om te helpen. Conny, dank je wel!

Met een serie wedstrijden op diverse wateren in en om Spijkenisse is er 12 avonden gevist waarbij vooral het plezier voorop heeft gestaan en de resultaten van minder groot belang zijn geweest. Met bezoeken aan o.a. het Centrum, de buitengebieden, Maaswijk en Schenkel heeft de vereniging zich in ieder geval positief gepresenteerd waarbij er zeer regelmatig wat kijkers werden getrokken. Altijd goed om te merken dat we dan ook positieve berichten mochten ontvangen.

Het vissen was erg wisselend met hoge gewichten die werden afgewisseld met wat mindere avonden. Een onderdeel van het vissen waar we geen invloed op hebben maar wel weer veel informatie oplevert waar we als vereniging mee verder kunnen op het gebied van beheer van de visstand. Enkele watergangen sprongen er positief uit waar anderen erg teleurstelden. Zo was het aan de Westdijk een prachtig parcours maar vielen de vangsten hier erg tegen. Een locatie om zelf eens een hengel uit te gooien want op een enkele plaats is er wel veel vis maar helaas niet voor een grotere groep, dit zal dus mogelijk geen blijvertje worden.

Blijvertjes hoop ik wel voor volgend seizoen in de vorm van de nieuwe gezichten die we deze jaargang binnen de Zomeravond mochten verwelkomen. Altijd prettig als blijkt dat nieuwe deelnemers de sfeer en de gang van zaken zeer kunnen waarderen en er evengoed een gezellig gebeuren van wisten te maken. Deze mannen zien we heel graag terug natuurlijk!

Op de slotavond aan de Slikweg een wat natte bedoeling maar dat mocht de pret niet drukken. Een enkele visser zag af van deelname en de lijstaanvoerder groette ons vanaf zijn vakantieadres op Madeira waar het beter toeven was dan in de onze polder. Gelukkig viel het allemaal nog enigszins mee al zullen er veel onder de paraplu gedacht hebben aan eerdere avonden dit seizoen waarbij de korte broek standaard was. En voor de insiders .. de jas van John stond beeldig Conny!

Met verwijzing naar de einduitslag feliciteer ik Marcel den Exter met zijn overwinning, oud winnaar Rien Boomsluiter met zijn 2e plaats en John de Neef met zijn 3e plaats. Alle overige deelnemers dank voor jullie deelname en allemaal heel graag tot volgend jaar!

Uw wedstrijdcommissie.