Natte koppen en kromme hengels aan de Krommedijk

Maandag, 21 augustus 2023

Verslag 10e wedstrijd: Spui, Zuidland.

Naar het Spui in augustus en dan in de stromende regen aankomen, we hebben wel betere tijden gekend aan dit water. Met een beetje geduld werden de buien wat minder en konden de liefhebbers van dit water aan de slag. De commissie maakte het zich zeer eenvoudig door niet uit te zetten en met de deelnemers werden er onderling twee nette vakken gemaakt in het voorste gedeelte. Dat het hier zeer makkelijk is om je materiaal snel met de auto weg te brengen en na afloop weer op te pikken hoeft geen verder betoog, gemak dient de mens tenslotte. Met het verstrijken van de tijd werd het snel droger maar toch was het voor OG begrippen zeer laat voor we daadwerkelijk konden starten en vanaf 09:15 uur vlogen de eerste korven richting Goudswaard.
Ondanks de ebstroom was het weer prima vissen en de zwaarste korven waren totaal niet noodzakelijk en konden gewoon in de opbergboxen blijven. De vis liet zich in het A vak direct zien daar waar het in het B vak wat langer duurde. In vak A was het dit keer ook vissen met hindernissen want onverwacht werd er hier en daar wat groen gehaakt met het landen van de vis. De heren hier wisten dit in de meeste gevallen door wat aanpassingen dit prima te omzeilen. Met het wegvallen van de ebstroom was het in het B vak al helemaal gedaan met de vangsten terwijl dit in A vak wel wat door liep. Blijven gooien is op dit water is al jaren het devies en iedereen heeft deze lessen natuurlijk goed onthouden al leverde dit vandaag niet voor iedereen evenveel gewicht op. Helaas maar forceren kun je echt niets. Met na een uur zelfs wat zon was het prima toeven. Wel jammer van die ene dorpsgek met een uit de kluiten gewassen spuuglelijke speedboot die haantjesgedrag vertoonde en (te) grote golven op de kant kwakte. Een patser eersteklas met weinig verstand, zullen we het daar op houden?

In vak A was er winst voor Patrick Vroegh die een beste ochtend beleefde. Vissend op 30 meter de vis goed aan de gang kreeg en met wat hindernissen een puik gewicht van bijna 29 kilo kon aanbieden. Piet Zevenbergen scoorde een 2 met even 8 kilo en was door niet ontevreden mee.

In vak B was het Pascal Vrijenhoek die op de staart met net geen 4 kilo een 1 wist te maken. Een laag gewicht door het Spui waarbij de aantekening dat Pascal heeft geleerd op deze dag. Er worden dikkere onderlijnen ingezet bij een volgend bezoek. Op 4 viste Theo Bakker zich naar een 2e plaats met een ruime 3 kilo. Slechts 1 vis had hier het verschil kunnen maken maar dat is nu eenmaal een onderdeel van ons “spelletje”.