Verrassingen tijdens tropische dag aan het Spui.

Woensdag, 13 september 2023

Verslag 12e wedstrijd 2023: Spui, Zuidland.

Voor alweer de 12e wedstrijd van het seizoen 2023 stond weer het Spui op het programma. De voorafgaand aan de wedstrijd zeer dichte mist en wat perikelen met de Spijkenisserbrug zorgden voor wat vertraging. Maar toen de mist eenmaal was opgetrokken kon het “bakken” beginnen tijdens deze tropische zaterdag, echter waar zit je lekkerder tijdens zo’n warme dag dan aan het Spui…? Met helaas slechts 4 deelnemers was er een lage opkomst deze zaterdagmorgen maar de deelnemers gingen er goed voor zitten. Het verloop van de wedstrijd zorgde voor wat verrassingen en was het voor de deelnemers zeer wisselend; van zeer veel moeite moeten doen om überhaupt een visje te vangen tot aan een vangst waarvoor twee leefnetten ingezet moesten worden.

In vak A was er vakwinst voor Hans van der Torre die pas laat in de wedstrijd (na de kentering) op gang kwam en uiteindelijk 17 kilo wist te vangen.

In vak B was het Patrick Vroegh die tegen het hekje de vis zowel voor als na de kentering goed aan te praat kreeg en wist te houden. Op deze manier kwam er een monstergewicht bij elkaar, na meerdere wegingen bleek de vangst in totaal 52 kilo te zijn.