Genieten aan het Spui, bij 10e competitie-wedstrijd.

Zaterdag, 17 augustus 2013

Na de plensbuien van 14 dagen eerder dit keer goddelijk weer. Niet zo heel erg warm en een lekker zonnetje (ik heb er zelfs één met tijdelijk met een ontbloot bovenlichaam zien zitten!!). Met maar 18 man, de vakantie is duidelijk aangebroken, aan het Spui was het zeer goed toeven. Vissend vanaf ergens rond 07:50 uur was het weer zo’n dag waarop een ieder die besmet is met het visvirus kon genieten. Dit uitleggen aan mensen die niet zijn besmet met dat visvirus dat vissen gewoon heel erg leuk kan zijn heeft eigenlijk geen zin al doen we wel ons best dit zo af en toe thuis duidelijk te maken, de boodschap komt echter zelden aan. Laten we ons er maar bij neer leggen …. Het laatste stukje opkomend water met een behoorlijke fase dood tij voor de boeg werd er vol goede moed gestart. De vis had er echter niet zo heel veel zin in vandaag en de eerste aanbeten kwamen zeer traag op gang. Na een uur vissen werden echter de eerste brasems gehaakt en vakkundig geland en gingen we er eens lekker voor zitten. Na het wegvallen van de stroming werd het echter heel stil op sommige kantnummers. Hier en daar werd nog een vis gevangen maar het hield niet over. Na het draaien van de stroming volgde er een mooi voorbeeld hoe het kan verkeren tijdens wedstrijdje op het Spui. Op kantnummers waar nog niets was gevangen kwam de vis plotseling toch eens rondkijken en werden ook hier de eerste vissen geland. Jammer voor de vangers van voor de kentering, die hebben nog lekker 3 uur korven gegooid maar amper nog een aanbeet gezien. En da’s jammer maar helaas, doe je nog zo je best maar geen vis is geen aanbeet en dus geen vangst, zo simpel is het. Dat vooral het tij hier een enorme duit in het zakje doet hoeft geen verder betoog. Die ervaring hebben we natuurlijk al jaren maar werd deze dag opnieuw bevestigd. Ook nog een punt …. Heel veel groen aan de knopen van de voorslagen, korven, haken enz. Een teken dat het met de waterkwaliteit stukken vooruit gaat, wat dit voor de visstand en vangsten op de veel langere termijn gaat betekenen zullen we moeten ondervinden.

n vak A was het Adriaan Zevenbergen op kantnummer 1 die met ruim 16 kilo een 1 mocht noteren. Chiel van Buren, op kantnummer 3, was goed voor even 9 kilo en 2 punten. Opvallend in dit vak dat vooral de twee buitenkanten goed vis hebben gevangen. Het is net een kanaal …...

In vak B was het Andre van Noort die aan het langste eind trok op het staartnummer 28. Met in de eerste 2 uren nul, niks, nada eindigde hij na de kentering met 16 kilo dik als eerste in dit vak. Zijn buurman Klaas Klevering was op 27 zeer tevreden met 12,5 kilo en mocht een 2 bijschrijven. Naar verluidt heeft hij de jarige Bert Otten (70 jaar maar nog zo fit als wat, Bert Gratuliere und bleib Gesund!!) hier de nog de hele zaterdagavond mee gepest.

Met ruim 118 kilo gewoon een lekkere dag. Het kan voor wat betreft het totaalgewicht natuurlijk altijd beter maar het Spui is het Spui niet meer en met name het tij is zeer bepalend aan het worden.

Volgende wedstrijd:
24 augustus, Brielse Meer, Hondenkennel.
Naast enkele deelnemers zullen zowel Theo als Andre deze dag schitteren dag door afwezigheid vanwege vakantieverplichtingen en hebben de organisatie in handen gegeven van Piet Zevenbergen (Piet, reeds op voorhand dank voor je inzet en val niet opnieuw in het water!). De vakantiemannen zullen jullie vanuit een warm Griekenland en Frankrijk natuurlijk wel nauwlettend volgen, een SMS is zo verzonden tenslotte.

We zien natuurlijk ook graag wat helpende handen zodat Piet niet alles helemaal alleen hoeft op te knappen. Daar we een steeds hechtere club zijn mag het geen probleem zijn om even de inschrijving te doen of te helpen met het wegen en schrijven! Vele handen maken licht werk tenslotte. En uiteraard zullen de uitslag en nieuwe stand na de alweer de 11e wedstrijd iets langer op zich laten wachten.
Verzamelen rond 06:15 uur, loten 06:30 uur.
Succes!!