Wisselende vangsten aan winderig Voornse Kanaal

Zaterdag, 14 oktober 2023

Verslag 14e wedstrijd 2023: Voornse Kanaal Ravenseweg - Voltaweg

Vandaag voor alweer de 14e wedstrijd van dit seizoen naar het Voornse Kanaal, naar het deel tussen de Ravenseweg en de Voltaweg om precies te zijn. Vandaag een editie met goede temperaturen voor het najaar maar wel veel wind. Aan de stekken zou het overigens niet liggen na het puike knipwerk van John de Neef, John weer bedankt voor je inzet. Er was vandaag ook weer sprake van de verschillen tussen het A-vak en het B-vak die we bij de eerdere wedstrijden zagen; in het B-vak valt over het algemeen meer aantallen te vangen, terwijl het in het A-vak meer sprokkelen is voor een visje en er voor een goede score moet je ook één of meer grotere vissen vangen. Helaas waren de vangsten wat minder dan de vorige edities op dit gedeelte van het kanaal.

In vak A was er vakwinst voor koploper Piet Zevenbergen die begon met de vaste stok maar helaas stilviel en uiteindelijk met de feeder nog wat vis wist te vangen, in totaal 2,6 kilo, goed voor 1 punt. Een twee was er voor Ed Verbaas die met de feeder naast enkele voorntjes ook een beste brasem wist te verschalken, de totale vangst van 2,5 kilo was goed voor 2 punten.

In vak B was het Hans van der Torre die met enige regelmatig mooie voorns wist te vangen met de vaste stok, de totale vangst van 5,4 kilo was genoeg voor de winst en tevens het hoogste daggewicht. Een twee was er voor Patrick Vroegh die ook aan de slag ging met de vaste stok en 3,9 kilo aan voornamelijk voorn wist te vangen. Patrick had het vandaag flink aan de stok met de aanwezige snoek(en), tot tweemaal toe heeft hij er een forse snoek aangehad. Helaas was ook de stek om zeep geholpen en de voorns geheel verdwenen.