Veel vis aan een winderig Voornse kanaal.

Woensdag, 1 november 2023

Verslag 15e wedstrijd 2023: Voornse kanaal, steiger 11 t/m 30

Voor de 15e wedstrijd van dit seizoen traditiegetrouw als we zijn, weer langzaam richting Hellevoetsluis en dus werden de pijlen gericht op het deel “Cebeco” waar op steiger 11 t/m 30 het parcours was uitgezet en met 8 trouwe deelnemers werden de steigers gevuld. Vele kozen voor de vaste stok met toch ook weer een enkele feederhengel. De vangstberichten vooraf waren helder, die waren er niet of die moeten mij volledig ontgaan zijn. Vanaf de start op vrijwel alle steigers al heel vlot vis op zowel de stok als de feeder en dit beeld wisselde. Waar snel gestart werd met de stok vielen er ook weer stil en schakelden over op de feeder om in de vis te blijven of konden zich wel opmaken voor een ochtendje aantallen vangen en bleef de stok trouw. In diverse lengtes was dit een aardige optie. Het werd uiteindelijk een ochtendje leuk vis vangen en helaas ook wegwaaien maar ach, de windrichting was erg gunstig dus dat was ook weer niet zo’n heel groot probleem. Met de switch naar 4 uurtjes vissen was het einde alweer redelijk vroeg in beeld en waren we een keer op een wat meer normaal tijdstip klaar. De switch naar later verzamelen en 5 uur vissen had tot nu toe alleen maar hele lange en late visdagen opgeleverd en dat komt natuurlijk niet bij iedereen altijd even goed uit. We zullen ons onderling gaan beraden wat we met deze informatie voor het seizoen 2024 gaan doen.

In vak A was er winst voor de op kop vissende good old Ed Verbaas die met de korte stok een fraaie 6.4 kg scoorde bestaande uit veel voorn en een heel dikke bonusbrasem. Ed was zeer te spreken over deze dag en gaf aan zich meer dan kostelijk vermaakt te hebben. Patrick Vroegh viste zich ook met de stok naar een mooie 4.5 kilo voorn en 2 punten.

In vak B was het lijstaanvoerder Piet Zevenbergen die na een zeer vlotte start met de stok overschakelde naar de feeder en met 6.7 kilo bliek en brasem zijn leidende positie verstevigde door weer een 1 te scoren. Een 2 was er voor Theo Bakker die met de korte stok naast Piet aan 130 exemplaren voorn en aanverwanten niet genoeg had want de weegschaal stopte bij 5.5 kilo.