Voorn vangen aan de Molshoek, kampioen 2023 bekend.

Woensdag, 6 december 2023

Verslag 17e wedstrijd 2023: Voornse kanaal, Molshoek

Voor de 17e wedstrijd van dit seizoen weer naar de Moshoek. In deze periode altijd goed voor voorn, voorn en nog eens voorn en dat zou dit keer niet anders zijn. Vanaf de start nog wel wat zeer enthousiaste feedervissers maar die zouden deze keuze niet beloond zien worden. Het was zaak veel koppen te vangen en als dat al ging was je nog wel erg afhankelijk van welke maat vis er op je stek verscheen. Dat was zeer verschillend en bepaalde uiteindelijk wel de uitslag. Kort op 6, iets verder op de 9 meter lijn of toch gewoon naar 11 meter was een andere keuze die er gemaakt moest worden. Getuige de aanblik kozen bijna alle stokmannen voor de 6 en 9 meter lijn of wisselden hierin wat af. Later op de dag verscheen er zowaar nog hoog bezoek ook toen de net aangekomen Sint en zijn pietermannen passeerden op onze wedstrijdlocatie. Een paar handen pepernoten voor de trouwe deelnemers binnen OG zat er echter niet in helaas dus deden we maar een hap in de meegenomen boterhammen. Met nog 1 wedstrijddag te gaan alvast wel een nieuwe naam voor op de wisseltrofee. Piet, gefeliciteerd met je kampioenschap.

In vak A was er winst voor Hans van der Torre die de stok hanteerde en een fraaie 3.9 kg wist te scoren en daarmee het vak heel ruim won. 2 punten voor Piet Zevenbergen die met de feeder 960 gram bijeen wist te schrapen en zo door 40 gram meer dan buurman Patrick te scoren zijn titel binnen sleepte en de felicitaties wat ongelovig maar wel in dank afnam. Zijn titel volgt na een hele goede serie met hoog eindigende vakplaatsen en overwinningen. Nu volhouden en dit vervolgen in 2024.

In vak B was het rookie Pascal Vrijenhoek die vissend op de kop met de stok een fraaie 4,7 kg voorn wit te scoren. Net wat minder bracht de oudste deelnemer Ed Verbaas naar de schaal. Gestart met de feeder toch maar geswitched naar de korte stok en de schaal bij 4,3 kg aan laten tikken leverde hem de 2 punten op.