Zeer koud slot competitie 2023 aan de Molshoek.

Woensdag, 6 december 2023

Verslag 18e wedstrijd Voornse kanaal, 2 december 2021.

Weer een seizoen naar de …..
De slotdag staat bijna traditioneel garant voor een lastige visserij en daar was op de slotdag 2023 eigenlijk geen uitzondering op. Alleen was het dit keer zeer koud door de rap ingevallen vorst met soms wat mist die binnen dwarrelde een minder leuke dag dan gehoopt. Dat de vangsten de dag er ook niet leuker op maakten is een duidelijk geval van jammer maar helaas. Een dag waarop de voorn en baars totaal geen teken van leven zou geven en er alleen in het A vak een enkele brasem zich zeer vergiste in het aangeboden lekkers is een snelle samenvatting van de gehele dag maar ondanks dat alles wel weer een gezellige dag met de hondstrouwe groep deelnemers.
Na afloop had uw commissie weer een samenkomst in restaurant Aquarius georganiseerd alwaar we weer zeer gastvrij zijn ontvangen voor de jaarlijkse prijsuitreiking. De wedstrijd …..

In vak A feederde Ed Verbaas zich op de kop naar een 1e plaats met 2 brasems en 3.4 kg. Een paar vissies zoals hij pleegt te zeggen zou nog wel een andere deelnemer heel erg helpen bleek later. Een 2 was er voor Pascal Vrijenhoek die weer als buurman van Ed fungeerde en al vlot een brasem wist te landen aan de stok en dacht na informatie te hebben ingewonnen een drie aan de horizon te zien. De 2e vis van Ed gooide echter roet in het eten en betekende voor Hans van der Torre plaats op het ereschavot.

In vak B was het vooral heel erg gezellig. De deelnemer blonken uit in te vangen van takken, sliertjes, riet en afgevallen boomblaadjes en zelf eens keer heel de wereld. Er werd geen beet gezien en geen vis aan geboden, wel volgehouden tot aan de fluit want 1 visje in dit vak zou veel betekenen maar de schubbendragers hebben zich niet gemeld en dus een fraaie 5 punter voor alle deelnemers in dit vak.

Afsluitend ….

Een mooi seizoen met mooie en minder mooie visdagen maar altijd voor de gezelligheid en lol en dat is ons allemaal heel veel waard. Een gezellige club vissers die met elkaar er iedere keer weer een leuke ochtend van maken.

Dank voor jullie inzet, deelname, gezelligheid en positivisme en heel graag tot volgend seizoen.

Zomaar wat feiten, cijfers en opmerkelijke zaken ….

18 wedstrijden
140 betalende deelnemers
Meeste deelnames (17x) John de Neef, Piet Zevenbergen en Hans van der Torre.
Totaal vangstgewicht 694.275 gram Hoogste winnende daggewicht 51.700 gram (Patrick, Spui) Laagste winnende daggewicht 10 gram (Jaap, Brielse Meer)
Gemiddeld vangstgewicht 4.959 gram Meeste gemiddelde visser, Hans van der Torre Hoogste dagtotaal 83190 gram, Voornse Kanaal Laagste dagtotaal 5030 gram, Brielse Meer
Bekers:

Wisseltrofee Piet Zevenbergen
Rode Lantaarn Rens van Bijsterveld (wordt niet uitgereikt)
Kiloknaller Patrick Vroegh
Ons Genoegen trofee Hans van der Torre