En de nieuwe snoek kampioen 2023 is…….

Donderdag, 21 december 2023

Op 30 september, 11 november en 16 december werden de snoekviskampioenschappen 2023 van Nissewaard gevist op Voorne en Putten, dit keer in 3 wedstrijden zodat een ieder de kans kreeg om kampioen te worden en niet in een 1 dag wedstrijd.
De start was op 30 September onder een stralende zonnige dag, dat beloofde al niet zo veel want snoeken houden niet van stralend weer, en dat kwam uit, er werden deze dag door 21 vissers maar 4 snoeken gevangen een diepte punt was dat en het was dan ook een goede keus dat er gevist zou worden in meerdere dagen verspreid over het laatste kwartaal.
Dag winnaar was dan ook G.van Buuren die een mooie Spinmolen mocht ontvangen voor zijn dag prestatie.

11 November was de 2e wedstrijd onder droge omstandigheden gingen er 25 vissers er tegen aan, de dag begon een beetje fris maar er werd vis gevangen, meer dan in de eerste wedstrijd, ook kwamen er die dag hele mooie snoekbaarzen uit de singels midden in Spijkenisse en die werden toch wel aan grove doodaas vissen gevangen.
Einde van de wedstrijd waar er 10 snoeken werden gevangen en een hand vol snoekbaarzen die niet mee telden, was M.Pronk de dag winnaar en was ook zijn prijs een mooie spinmolen.

16 December, de finale dag waar echt iedereen nog kans had om kampioen te worden, zo dicht stond een ieder bij elkaar, zelfs de gene die in 2 wedstrijden nog geen snoek hadden konden met een beetje geluk tot een goede einduitslag komen.
Het was deze dag zwaar bewolkt met een windje en halve wege de wedstrijd wat gemiezel, maar het moest gewoon gaan gebeuren voor een ieder.
Om 13.30 was iedereen weer binnen bij Visvijver Bernisse, het was goed toeven daar in de warmte met de kerstboom erbij, en het tellen van de kaarten kon beginnen.
Ook deze dag werden er snoekbaarzen gevangen maar ook voor deze vissers helaas geen punten er voor,
Na rekenwerk van Arie Meijer en Wim van Amen waren ze er uit met de volgende uitslag.
Dag winnaar van de mooie spinmolen was D.Arkesteijn.
Winnaar van de grootste vis van 89 cm is S.Sefer en de kleinste vis is A.Jalimsingh met 30 cm en kregen een VVV bon met een mooi stukje kunstaas.

Er werden in deze competitie gevist door 25 vissers en die vingen in totaal 29 snoeken.
Op nummer 3 G.van Buuren met 209cm.
Op nummer 2 R.van Buuren met 274cm
Op nummer 1 en snoek kampioen 2023 van Nissewaard is D.Arkensteijn met 362cm.

Elke Deelnemer kreeg een lekker fles wijn voor de feestdagen de nummer 1,2,en 3 een VVV bon en de kampioen het befaamde Kampioensbord,
Daar er ook een jeugd visser R.Veenstra vis had met een totaal van 144cm verdiende hij ook een zeer mooi kunstaas pakket waar menige visser jaloers op zou zijn en waarmee hij zeker wel een gooi voor 2024 kan gaan doen naar het kampioenschap.

We danken Marcel Mos en zijn vrouw van "Visvijver Bernisse" waar wij terecht konden voor onze wedstrijden en "Hengelsporthuis De Catfish" voor het geven van de prijzen voor de deelgenomen jeugd vissers.
En natuurlijk alle vissers, zonder jullie is er geen wedstrijd!