Wederom goede vangsten aan Voornse kanaal

Maandag, 28 augustus 2023

Verslag 11e wedstrijd 2023: Voornse Kanaal Ravenseweg - Voltaweg

In principe stond vandaag de Bernisse op de agenda zoals bekend valt hier momenteel niet te vissen door de extreme plantengroei. Net als de vorige keer is er uitgeweken naar het Voornse Kanaal, naar het deel tussen de Ravenseweg en de Voltaweg om precies te zijn. Na de goede vangsten van de vorige keer, waren de commissie en de deelnemers zeer benieuwd hoe het vandaag zou uitpakken. Aan de stekken zou het niet liggen na het knipwerk, John de Neef weer bedankt voor je inzet.

Het bleek weer een interessante wedstrijd, bijvoorbeeld de verschillen tussen het A-vak en het B-vak. Waar in het B-vak de voorn massaal aanwezig was, bleek dit in het A-vak niet zo te zijn. In het A-vak werden daarentegen naast wat voorn ook meer halfwassen en enkele brasems gevangen. Op deze manier moest er op elke stek weer de juiste benadering worden gekozen.

In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh die afwisselend met de vaste stok en de feeder de vis aan de praat kreeg en wist te houden. De vangst van bijna 10,7 kilo bestond uit een mix aan van allerlei vissoorten, zelfs een forse snoekbaars zorgde voor een verrassing maar telde helaas niet mee voor de einduitslag. Een tweetje was er voor Piet Zevenbergen die op de kop goed van start ging maar helaas compleet stil viel, de weegschaal stopte bij 3 kilo.

In vak B was het Hans van der Torre die flink uithaalde met de vaste stok en een fors net aan voorn bij elkaar wist te vangen, goed voor bijna 10,5 kilo en 1 punt. Een twee was er voor Pascal Vrijenhoek (de buurman van Hans) die ook met de vaste stok 6,2 kilo aan voornamelijk voorn wist te vangen.