Verslag Koningskoppel Bernisse

Zondag, 28 april 2024

Zeer natte start bij Koningskoppel 2024 aan Bernisse

De opening van de wedstrijden binnen Ons Genoegen was dit keer weggelegd voor het bekende Koningskoppel. Dit koppel vissen we nu al jaren en is voor velen een vast onderdeel van hun eerste wedstrijddagen in weer een nieuw seizoen. Met vooraf zeer wisselende vangstberichten was het natuurlijk erg ongewis maar dat hoort er in deze tijd van het jaar een beetje bij. Met het weer zat het niet helemaal mee want een meer dan kletsnatte start zorgde voor veel doorgelekte vispakken, natte onderkleding en verregende vispetten. Met een beetje wind over het water geen pretje maar de zon later deze morgen en de instromende warmere lucht maakte nog iets goed. Met een vak op de graskant (lange zijde) en een vak bij het restaurant viel direct het geweldige voorwerk op dat is uitgevoerd. Er zijn tussen de bramen voldoende vrije en zeer fraaie visplaatsen gecreëerd aan de restaurantzijde waar niet alleen Ons Genoegen maar ook vele anderen heel veel plezier aan zullen beleven. Een woord van dank aan de harde werkers is zeer op zijn plaats, vakwerk mannen! Het vissen was een apart gebeuren. Na afloop bleek dat het aan de lange zijde zaak was een kopstek te loten want in het middendeel was het slecht gesteld met de vangsten en daar doe je als goedwillend koppel helemaal niets aan. Aan de restaurantzijde was veel meer te beleven en werden de hogere gewichten gescoord. In veel gevallen giga brasems waarvan sommigen richting drie kilo + gaan.

In vak A (lange zijde) was er op kop winst voor het koppel Bert Otten (met nieuwe knie) en Remco Beukema. Met 18,4 kilo hadden deze heren een prima ochtend. Op kantnummer 4 was er met 4.8 kilo een 2e plaats voor het koppel Wim Langstraat en Piet Barendregt.

In vak B (restaurant) was er winst voor de “Vlaardingse” delegatie Wim Bakhuizen en Marco Groenendijk. Al jaren vaste deelnemers aan deze dag die op het veel beviste kantnummer 7 met 33.9 kilo iedereen het nakijken gaven en voor de 2e kaar op rij met winst huiswaarts gingen. Op kantnummer 5 viste Theo Bakker het koppel met Hans van der Torre naar een 2e plaats met 18.2 kilo. Hans deed wat hij kon maar kon geen visje vangen, dit was niet aan hem besteed vandaag.

A vak:
Bert Otten – Remco Beukema (1) 18.440 gram
Wim Langstraat – Piet Barendregt (4) 4820 gram
Ed Verbaas – Rens van Bijsterveld (2) 0.140 gram
Piet Doff – Nico Iedema (3) 0 gram

B vak:
Wim Bakhuizen – Marco Groenendijk (7) 33980 gram
Theo Bakker – Hans van der Torre (5) 18220 gram
Edwin Zevenbergen – Jan Zevenbergen (8) 16840 gram
John de Neef – Pascal Vrijenhoek (6) 12420 gram

Dank aan allen voor jullie enthousiasme en aan Edwin Zevenbergen voor de organisatie van deze dag.

Namens HSV Ons Genoegen,
Theo Bakker