De Duathlon, terug van weg geweest!

Maandag, 20 mei 2024

Verslag Duathlon Voornse kanaal steiger 141 - 179

Uitslag --onder tekst!!

De Duathlon van HSV Ons Genoegen was jaren geleden een kindje van de toenmalige enthousiaste groep wedstrijdvissers en werd zeer druk bezocht met in mijn geheugen soms geweldige resultaten. Zoals vaker is ook deze wedstrijd welke altijd op de 2e Pinksterdag werd gevist een langzame dood gestorven maar na de wijziging van ons rooster voor 2024 is deze dag terug van weg geweest. 2,5 uur stokken en 2,5 uur feederen, er zijn ooit gekkere dingen bedacht. De wedstrijdcommissie had in Patrick een vooruitgeschoven post om wat bordjes met aanduidingen rondom deze dag aan het Voornse kanaal te plaatsen en het heeft gewerkt, alle gewenste steigers waren vrij.

Het vissen zelf was naast de methodiek ook qua vangsten te verdelen in twee delen. Een bloedsaai eerste deel met de stok waarin amper vis werd gevangen gevolgd door een deel met de feeder waarin de brasem zich wel liet zien. In het eerste deel was het beperkt tot wat grondels en slechts sporadisch een voorntje en da’s geen prettig vooruitzicht als er ook nog twee en een half uur gefeederd moet worden. Gelukkig viel dat wat minder tegen en konden de meesten nog een paar fraaie brasems vangen. Hiervoor moest op sommige stekken wel de trukendoos open om de Abramis Brama te verleiden tot aanbijten.

Dat we om de drie steigers uit konden zetten heeft vast geresulteerd in wat hogere gewichten maar het bleef links en rechts ondanks alle goede wil van de heren vissers soms heel erg stil. En kopnummers … vandaag heeft weer eens bevestigd dat deze niet altijd gunstig uitpakken, ook een slaper op 1 van de kop leverde geen resultaat. Wel een leuke dag die het verdient om terug te keren op de kalender, wat meer deelnemers zou dan best aardig zijn.

In vak A was er winst voor Piet Zevenbergen die tussenin op 5 (steiger 153) met 10,18 kilo het vak won. Netjes 5 dikke vissen in het weegtasje en een zeer tevreden commissielid! Theo Bakker viste op 3 (steiger 147) zich met 7,8 kilo naar een 2e plaats.

In vak B was het op 12 (steiger 179) John de Neef die een ieder het nakijken gaf. Met 7,6 kilo heeft hij de kopstek meer dan prima verzilverd en was de grote envelop met inhoud voor hem. Met een vis in de 3 kilo + klasse was dag niet zo heel gek, gelukkig hebben we de foto’s nog. Tussenin viste op 9 (steiger 170) Patrick Vroegh zich naar een 2e plaats met 3,3 kilo aan.

Volgende vrije wedstrijd:
22 juni 2024 koppelavond aan de Bernisse, zie verder de reeds verzonden info.