Avondkoppel 2024 Bernisse

Woensdag, 3 juli 2024

Verslag Avondkoppel Bernisse

Voor de 3e keer op rij een avondwedstrijd aan de Bernisse waarvoor de commissie dit keer had gekozen voor een koppelvorm. We moesten er even over nadenken maar de vorige editie kende in 2023 tegenstelling tot de 1e avond ooit in 2022 zeer magere resultaten dus was het de vraag wat het deze editie aan vis op zou leveren. Door vooraf borden te plaatsen kon de commissie onder meer dan prima omstandigheden een fraai parcours uitzetten waarvan het idee was dat iedereen in de vis zou zitten. Helaas kwam dit niet helemaal uit de verf maar daar hebben we geen invloed op. Er waren wat delen van het parcours waar ooit topgewichten zijn gescoord maar dit keer helaas nogal tegen vielen terwijl vooraf iedereen daar toch wel wilde loten. Zo zien we opnieuw maar weer eens dat vissen gewoon vissen blijft en dat we niets kunnen sturen, 2 verenigingskampioenen op een kantnummer is dus geen garantie.

Met 7 koppels gingen de eerste korven rond 15:45 uur richting horizon terwijl anderen weer kozen voor een wat kortere afstand. Na het brengen van heel veel aas werd het wachten op de eerste aanbeten. Dat gaf sommigen van ons direct de gelegenheid om wat te eten want deze vistijden zijn wel heel apart en vallen ver buiten ons standaard aanpak, is wel lekker uitslapen. Na de het eerste uur kwamen de vangsten langzaam op gang en werden de eerste brasems geschept terwijl anderen het moesten doen met een zeer magere hoeveelheid aanbeten van voornamelijk voorn. Na afloop bleek dat de vis wat meer geconcentreerd lag in het middendeel en werd met inzet van allen de vis gewogen, een zwaar klusje dit keer!

In vak A (punt en 3e gat vanaf Simonshaven) was er winst voor het koppel Langstraat/Barendregt die op 4 uitkwamen op een fraaie 36.8 kilo. Een 2e plaats was er voor het op de kop vissende koppel Verbaas/Boer die op kantnummer 1 de weegschaal lieten stoppen op 16.3 kilo.

In vak B (4e gat, lage hout en kop graszijde) viste het koppel Bakker/van der Torre op 5 zich naar het massieve gewicht van 65.6 kilo (4 leefnetten ingezet). De buren op 6, bestaande uit het koppel van Bijsterveld en van Bijsterveld, werden 2e met 14.3 kilo.

A vak:
Wim Langstraat – Piet Barendregt (4) 36830 gram
Ed Verbaas – Jaap Boer (1) 16360 gram
Jan Zevenbergen – Edwin Zevenbergen (2) 1400 gram
Patrick Vroegh – Piet Zevenbergen (3) 660 gram

B vak:
Theo Bakker – Hans van der Torre (5) 65640 gram
Rens van Bijsterveld – Rene van Bijsterveld (6) 14630 gram
John de Neef – Ron van Ballegoie (7) 1400 gram

Dank aan allen voor jullie deelname en enthousiasme en aan Linda Vroegh voor de catering na afloop van de avond.
Het was weer een plezier om met de club de avond in te vissen en er een gezellige avond van te maken, op naar de 2025 editie!