De put van Zwartewaal, maar dan anders ….

Zaterdag, 3 augustus 2024

Verslag 4e wedstrijd 2024 Put Zwartewaal

Voor de 4e competitiedag naar de Put van Zwartewaal waarvoor we met dank aan HV De Watergeus toestemming hadden voor een reguliere competitiewedstrijd. Zeer prettig vissen daar en zeker onder de omstandigheden van deze morgen al is het voor de deelnemers wel een een stukje lopen maar dat kunnen we aan. Het zeer genereuze aanbod van Dick Windhorst aan good old Ed Verbaas om te wisselen van kantnummer werd door Ed zeer gewaardeerd en scheelde hem vele, vele, vele meters loopwerk. Hij realiseerde zich daarbij vast niet dat hij het winnende kantnummer van de 2023 versie aan Dick gaf. Maar zoals altijd geen garanties en ook dit keer zouden we verbaast worden door het vangstpatroon en de wijze waarop. Vissen blijft tenslotte vissen en iedereen die standaard op 25 meter of verder viste moest dit bekopen met een langzaamaan acties van de vis op deze lengte, feitelijk niet zo veel te beleven en da’s gek. Een enkeling had gedurende de wedstrijd in de gaten dat de vis kort beter was te vangen en schakelde snel om zodat er nog wat gewicht gescoord kon worden. Wel heel verrassend dat op het topdeel, ver weg van de parkeerplaats waar normaal winnend wordt afgesloten, het dit keer een heel stuk lastiger bleek te zijn met zelfs een nul! Daar gaat je winnende kantnummer Dick …. geringe gewichten in dit deel terwijl de eerste kantnummers er nu weer uitsprongen. We hebben allemaal ervaring voldoende op de put maar weten dus gewoon niet hoe het zit al denken we dat soms wel, ook wel weer leuk om te beleven. Ik ga er alleen geen verklaring voor zoeken want ik weet het gewoonweg ook niet. Dus de Put van Zwartewaal, maar dan anders …..

In vak A was er vakwinst voor Ed Verbaas die op het geschonken kantnummer 1 koos voor 16 meter visafstand en zo midden in de roos scoorde en een fraaie 12 kilo vis aan kon bieden. Een 2 was er voor Pascal op 4 die op tijd terug schakelde van lang naar kort en zo nog een mooie hoeveelheid voorn kon vangen en de weegschaal liet stoppen op 6.7 kilo.

In vak B was er vakwinst voor Piet Zevenbergen die op de kop naast de steiger (wat kan die man loten!) met precies 3 kilo voldoende had en zo “vier op een rij” scoorde, weer een 1 dus. Op 6 viste Theo Bakker na een switch van 23 meter naar zeer kort voor de kant met de korf zich van nul naar 1990 gram en 2 punten. Een vaste stok had hier vele malen praktischer geweest naar die stond thuis mooi te zijn.

UITSLAG

STAND NA 4 WEDSTRIJDEN