Verrassend veel voorn aan onstuimig Spui en een evenzo verrassende uitslag.

Vrijdag, 30 augustus 2024

Verslag 5e wedstrijd 2024 Spui Zuidland

Voor de 5e competitiedag naar het Spui met dit keer een bescheiden clubje mensen. Uitzetten kon achterwege blijven en met de auto naar de stek is natuurlijk altijd lekker. Afgezien van wat geringe neerslag bij aanvang en ondanks de voorspellingen een droge morgen. Wel heel veel wind die tijdens de match nog wat aan zou trekken. Dit maakte het niet altijd eenvoudig om de korven weg te pompen naar de gewenste afstanden die voor iedereen weer anders werden gekozen. Vanaf de fluit om 08:32 uur voor de meesten al heel vlot vis, meestal in de vorm van massieve, zware,dikke voorn. Wat een prachtige vissen op dit grote mannen water en goed te constateren dat we ze weer meer en gaan vangen. Dit was vroeger, ja we worden oud, gebruikelijk maar er zijn ook jaren geweest dat de voorn bijna altijd niet thuis gaf op dit deel van het Spui. Met een lichte stroming en opkomend water kon de start niet beter. Halfweg de ochtend viel de kentering in midden in onze wedstrijd en voor sommigen was dat ook einde wedstrijd doordat de vis zich niet meer liet zien. Jammer maar helaas hebben we dit natuurlijk niet in de hand. De ebstroom was er een om snel te vergeten, erg hard en met de wind op je neus werd het zelfs erg onstuimig. Gelukkig waren de meesten van ons goed gezekerd en waaiden we niet weg, wel lastig met de leefnetten die zo de kant opwaaien. Net na het flitsbezoek van webmaster Edwin kwam het signaal einde wedstrijd voor een deel van de deelnemers als geroepen.

In vak A was er een unieke uitslag. Zowel Theo Bakker als Pascal Vrijenhoek scoorden 12.100 gram en deelden dus een 1. Met beide 4 brasems en veel voorn en wat grondel een hele actieve morgen. Reglementair ging er een drie naar Hans van der Torre die op 1 de vis na de kentering zag verdwijnen en de wegschaal op 8.5 kg liet stoppen.

In vak B was er vakwinst voor Piet Zevenbergen die (weer) op de kop lootte en tegen het hekje de vis aan de praat kreeg en hier in tegenstelling tot de mannen in het A vak weer meer brasem kon scoren en zo het fraaie gewicht van 20.8 kg kon opbouwen. Dick Windhorst op 4 heeft een fraaie morgen aan de waterkant doorgebracht maar kon geen vis aanbieden en scoorde een vier. Gelukkig zit hij er helemaal niet mee en blijft gewoon volhouden. Klasse Dick!