Geen beste morgen aan het Voedingskanaal.

Woensdag, 25 september 2024

Verslag 6e wedstrijd 2024 Voedingskanaal Markenburgweg

Voor de 6e competitiedag naar het Voedingskanaal ter hoogte van de jachthaven. In een wat verder verleden over het algemeen gewoon goed maar dit keer een heel lastige morgen. Vooraf was er redelijk vis gevangen en kort voor de dag is de situatie nogmaals gecontroleerd op overmatige begroeiing. Beide gaven de commissie groen licht maar deze voorbereiding werd niet beloond. Een hele lastige morgen waarbij het zoeken was naar een visje. De veelal kleine grondels en voorn die werd gevangen werd soms vervangen door een redelijke maat baars maar dat was het dan wel. Met het verstrijken van de dag werden de vangsten alleen maar minder en ingezette wissels van vaste naar de feeder zetten ook geen zoden meer aan de dijk. Een morgen dus om snel te vergeten maar ook dit blijft een onderdeel van onze liefhebberij. Er zijn van die dagen .....

In vak A was het alleen Rens van Bijsterveld die een paar maatse vissen kon vangen. Voorafgegaan door een dikke brasem, binnen een uur in het netje, stopte de weegschaal op 2.7 kg. De overige vissers in dit vak werden beloond met een nul en vijf punten.

In vak B was er vakwinst voor Hans van der Torre die de opzet van zijn gereed gemaakte matchhengel kapot gooide en direct moest wisselen naar de feeder wat hem uiteindelijk de vakwinst opleverde. Op de 20 meter lijn wist Hans wat baarzen te vangen die samen tot net geen kilo aan gewicht reikten. Een 2 was er voor Pascal Vrijenhoek die voornamelijk met de stok wat baars, voorn en grondels bij elkaar wist te schrapen en rond de 6 ons eindigde.

STAND NA 6 WEDSTRIJDEN