Ed en Giel winnen aan het Voornse Kanaal.

Maandag, 7 oktober 2013

Zaterdag 5 oktober is de 14e wedstrijd van de zaterdagcompetitie gevist op de steigers 31 tot en met 61.

Met 20 man en geweldig weer was het goed toeven aan het Voornse Kanaal. Vooraf was er al veel gevist en bleek de voorn, zoals eigenlijk ieder jaar in oktober, lekker los te zijn. Helaas was het deze morgen toch weer een ander verhaal. Op de plaatsen waar eerder deze week en de week er voor (ja, ja die van Ons Genoegen trainen zich helemaal suf) goed gevangen was aan het korte stokkie was dat vandaag totaal niet het geval en werden er ronduit magere gewichten gescoord. Beetje vogelen met de korte stok op 6 meter voor de steiger (verder weg was echt niet nodig) met 1 caster als aas. Sommigen kozen toch weer voor dat slingerding en een korf maar dat was slechts in een enkel geval de juiste keuze. Voorn vangen dus in de meeste gevallen, een zeer mooie visserij die mogelijk de rest van dit wedstrijdseizoen gaat bepalen maar zoals altijd, garantie tot aan de hoek (of de volgende steiger).

Vak A werd een prooi voor “good old” Ed Verbaas die op steiger 31 zijn kopnummer geweldig verzilverde met bijna 8 kilo. Een 2 voor Wim Langstraat die op steiger 33 en met bijna 5 kilo voorn een hele mooie ochtend moet hebben gehad. Vak B werd gewonnen door, wie anders, Giel van Buren met even iets meer dan 3 kilo. Een 2 voor Piet de Ajaxied Barendregt die met 2838 gram een paar onsjes te kort kwam maar ook best tevreden zal zijn. In beide vakken hele stukken waar de voorn kennelijk minder massaal aanwezig bleek, jammer maar even niet anders en ook weer een onderdeel van het vissen. Iedere dag weer anders, zou anders maar een saaie boel worden ook.

Pechvogel van de week: Leo Munter. Leo zag de laatste paar delen van zijn vaste stok zo het kanaal in zag schuiven. Naar verluidt gaat hij nog proberen de delen op te sporen middels de inzet van een duiker.

Volgende wedstrijd:
19 oktober, steiger 1 – 30. Verzamelen en loten rond 07:30 uur.