Kopnummers opnieuw ijzersterk aan Voornse Kanaal

Maandag, 21 oktober 2013

Met 17 man een wat lagere opkomst dan gebruikelijk maar dat mocht de pret niet drukken. Opnieuw naar het Voornse Kanaal waar het lekker uit de wind weer prima te doen was.

Vooraf was er opnieuw veel “getraind”en bleek dat naast de voorn ook de brasem nog goed was te vangen. Het zou dus weer afhangen van het kantnummer en de daarbij gemaakte keuze van de visser. Opnieuw kiezen voor de stok of toch maar weer de feeder uit de foedraal getrokken? Het blijft altijd de vraag in deze periode van het jaar en dat maakt het ook wel weer leuk. Wat na afloop wel bleek is dat het pakken van een kopnummer weer erg bepalend is aan het Voornse kanaal maar ook dat is niets nieuws daar.

Vak A werd een prooi voor Edwin Zevenbergen die op kantnummer 1 met ruim 8 kilo een ochtendje korfslingeren wel heel aardig afsloot. Op de andere kop was neef Adriaan goed voor ruim 7 kilo voorn en een mooie 2. Alle vis werd door hem gevangen aan de korte stok (6 meter) en waren van een puik formaat. Met zijn voerstrategie heeft hij zich dit keer duidelijk onderscheiden van de rest van de stok vissers. We zullen eens kijken of die vlieger over 14 dagen weer op gaat.

Vak B werd gewonnen door Wim Langstraat die op 1 van de kop en de vaste stok ruim 2,6 kilo bij elkaar wist te schrapen. Chiel van Buren op de kop (alweer!!) had met 70 gram minder dan Wim het nakijken maar zal ook best tevreden zijn met zijn “tweetje”. Het ziet er naar uit dat Chiel de 2013 editie gaat winnen, zijn voorsprong is al dusdanig groot dat het niet mee zal vallen hem nog in te halen. Hij was deze met zijn nieuwe tandjes opvallend rustig dit keer. Chiel we gaan, om je er lekker aan te laten wennen, een beetje geld inzamelen voor een zak knabbelstaafjes …..

Onze pechvogel van de week van 14 dagen eerder, Leo Munter, heeft zijn verspeelde delen vaste hengel weer terug! Met de inzet van “het HVK duikteam”uit Hellevoetsluis was het zo gepiept. Klasse service meneer van Amen!

Volgende wedstrijd:
2 november 2013, Dansschool Ri-Jo. Verzamelen en loten rond 07:30 uur.