Kampioen bekend na clash aan het Voornse Kanaal.

Dinsdag, 5 november 2013

Met 18 man lekker naar het Voornse kanaal, verzamelen en vissen op een bekende locatie.

Dansschool Ri-Jo met 1 vak voor en 1 vak na de zwaaikom. Bekend terrein voor een ieder die al wat langer mee loopt binnen Ons Genoegen. Soms ook een heel grillig stukje kanaal maar de berichten vooraf waren prima. Na loting bleek de gehele top vijf bij elkaar in 1 vak te zitten dus er gingen figuurlijk slachtoffers vallen, dat kon niet anders. Voor velen was de keuze vandaag niet zo heel moeilijk en veelvuldig kwam de vaste hengel weer uit de koker in standaard lengtes en in wat kortere vorm. Slechts hier en daar een feederhengel welke na afloop, maar da’s lekker makkelijk, in beide vakken wel zou winnen vandaag.

Vak A werd een prooi voor good old Ed Verbaas die op kantnummer 3 met ruim 9 kilo een prima ochtend beleefde. Ed had wat uitgeslapen en dat zal vast geholpen hebben! Een 2 was er voor Edwin Zevenbergen met een dikke 8 kilo aan het korte stokje, naast veel fraaie voorn wist Edwin ook nog even een paar platten pootje te lichten, knap gevist dus!

Vak B werd op de bekende staart gewonnen door Piet Barendregt die onder het vissen steeds meer ging twijfelen tussen feeder en vaste hengel maar de brasem toch nog even langs zag komen. Met net 6 kilo had hij ruim voldoende. Een 2 voor Andre de Bruin die, vissend op kantnummer 19, op 11 meter ruim 5 kilo voorn verschalkte. Niet het winnende gewicht maar wel een hele mooie zaterdagmorgen zo.

Na het optrekken van de kruitdampen is de nieuwe kampioen na 16 van de 18 wedstrijden reeds bekend. Giel van Buren is door niemand meer te achterhalen en pakt voor de 2e maal in successie de titel bij HSV Ons Genoegen. Een dik verdiende titel ook! We kennen er maar 1 die zo veel tijd en moeite doet gedurende de voorbereiding van de wedstrijden op zaterdag. Heel vaak is hij al drie keer aan de waterkant te vinden geweest voordat de rest op zaterdag aan komt rijden en dat betaald zich dus gewoon uit. Met fraaie cijfers laat hij iedereen ver achter zich, gefeliciteerd met de 2e titel, hij komt je zeer toe!

Volgende wedstrijd:
16 november 2013, Dansschool Ri-Jo. Verzamelen en loten om 07:30 uur.