Zeer magere slotdag aan het Voornse Kanaal.

Dinsdag, 3 december 2013

Met weer 20 man voor alweer de laatste wedstrijdzaterdag opnieuw naar het Voornse kanaal nabij dansschool Ri-Jo. Tijd gaat snel, kan mij de opening aan het Brielse meer nog heel goed herinneren. Een apart seizoen dat heel langzaam op gang kwam en waarbij zeker de eerste wedstrijden het voor veel mensen knokken was voor een paar vissen. Met wat betere vangsten later dit jaar werden toch niet de kilogrammen vis gevangen die we gewend zijn. De pessimisten onder ons voorspellen dat deze lijn zich wel eens door kan gaan zetten. Het zij dan maar zo, we kunnen dit fenomeen toch niet veranderen. Terug naar de alweer de slotwedstrijd van weer een heel seizoen. Vooraf was ons trainingsbeest Chiel van Buren alweer wat keren geweest en had naast “kouwe” klauwen toch ook nog vis gevangen. Dat dit op een wedstrijdzaterdag altijd weer anders is weten we allemaal natuurlijk maar al te goed en de laatste dag was hierop geen uitzondering.

Vak A werd gewonnen door Chiel die aan 1 aanbeet en 1 brasem van rond de 1.2 kilo weer net voldoende had om zijn vak te winnen. Een 2 was er voor Theo Bakker die 5 vissen wist te landen en met net geen 9 ons zijn seizoen afsloot. Ach, het kan altijd rotter …. Delen van het parcours leken erg mager bezet en met hier en daar een enkele vis was het wel gepiept.

Dat het rotter kan werd bewezen in het B vak waar slechts 4 man vis wist te vangen en waar Loek van Tiel op de staart aan 1 voorn van een halve kilo genoeg had om een 1 te vissen. Wim Langstraat zette de lijn van 14 dagen eerder gewoon door en wist opnieuw 2 punten te scoren. Dit keer was een vis van even 2 ons voldoende voor dit resultaat.

Het zit er weer op voor dit jaar! Velen onder ons zullen best nog wel een hengel uit gooien en een enkeling vist wellicht zelfs nog een wedstrijdje links of rechts. Uw commissie is al weer druk bezig met het seizoen 2014. Benieuwd wat we dan allemaal weer op ons pad gaan tegenkomen. De vergunningaanvragen zijn allemaal de deur uit, het nieuwe, definitieve, rooster zal zo spoedig mogelijk worden verspreid en op de website geplaatst gaan worden.

Resteert nog het podium nog te vermelden. Chiel, nogmaals gefeliciteerd met je titel. Adriaan Zevenbergen een mooie 2e plaats en een 3e plaats voor Hans v/d Torre. Afijn, kijk de eindstand en alle andere klassementen elders op de site maar even voor een overzicht.
Het was ons een genoegen voor jullie de wedstrijden te mogen organiseren. Dank voor jullie deelname en tot volgend seizoen. Blijf gezond want dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!

Volgende wedstrijd (start zaterdacompetitie 2014):
5 april 2014, Brielse meer, Hondenkennel. Verzamelen en loten om 07:00 uur.