"Open dag" zeer geslaagd.

Vrijdag, 14 februari 2014

Op zaterdag 25 januari 2014 vond weer de traditionele open dag plaats in het Dorpshuis te Hekelingen.

Op deze middag zijn we als vereniging en verenigingsbestuur present om alle vragen van bezoekers te beantwoorden. Naast deze functie tonen we natuurlijk altijd weer graag wat zaken op het gebied van "onze" hengelsport binnen en buiten uw vereniging.

Veel belangstelling was er weer voor de jeugdtafel (of komen we toch voor de snoepjes??) en ook de karperafdeling kende weer een druk bezochte tafel deze middag. Naast het informatieve deel is de open dag natuurlijk ook bedoeld als ontmoetingsplaats voor iedereen die meer of minder actief is binnen de vereniging. In de huidige voor velen relatief visloze periode was het leuk te zien dat een groot deel van de deelnemers aan onze wedstrijden ook op deze open dag weer bij elkaar te vinden waren, als we niet kunnen vissen dan praten we er wel over!

Michael Zammataro was opnieuw ingegaan op onze uitnodiging en had ondanks de vele werkzaamheden thuis toch de moeite genomen om vanuit Essen, Duitsland ("aus dem Herzen des Ruhrpotts") naar Spijkenisse te komen. Samen met de lokale cracks vanuit het Zammataro team, Remco Beukema en Bert Otten, was hij verantwoordelijk voor de zeer fraai ingerichte stand met nieuwe producten, materialen, geur- en smaakstoffen en voer.
Michael, ein schones Danke Schon und viel Erfolg in 2014 mit deinem Betrieb.

Een vertrouwd beeld zijn inmiddels de heren Harrrie Buikstra en Piet Weeda wel te noemen. Beide weer aanwezig om te tonen hoe er een fraaie droge vlieg, streamer of nimf gebonden dient te worden. Alle verdere ins- en outs op het gebied van vliegvissen zijn aan beide heren wel toevertrouwd en veelvuldig werd er van hun expertise gebruik gemaakt.

"Barbeeljager" Ronald van Leeuwen had ook de rit naar Spijkenisse weer gemaakt om zijn aanpak op het gebied van barbeelvissen in Nederland te tonen. Dat hij daarnaast heel wat kennis heeft opgebouwd op het gebied van de methodfeeder is natuurlijk bekend. Ronald heeft weer plannen voor een trip naar Engeland om aldaar met zijn Engelse visvrienden een paar dagen te vissen. Alvast vooruitlopend, veel succes en beter weer als in 2013.
Via Ronald was er ook weer vertegenwoordiging van Hertog hengelsport uit Veenendaal aanwezig. Deze firma blijft een zeer gesorteerde winkelier die (ook on line) bijna alles op hengelsportgebied in huis heeft!

Aan het einde van de middag sloten we met de bekende Tombola de open dag af. Met, zoals gebruikelijk, een geweldig gevulde prijzentafel kunnen we stellen dat de verzorging van dit onderdeel in de zeer vertrouwde handen van Monique Machielsen en haar hulptroepen zeer op zijn plaats is.

Het bestuur dankt alle deelnemers, haar commissieleden, de beheerders van het Dorpshuis, maar vooral alle bezoekers voor hun aanwezigheid. We mogen stellen dat de Open dag weer een zeer geslaagd evenement is geweest en we willen dat graag zo houden natuurlijk. Tot ziens op de Open Dag 2015 (mogelijk in maart).

Namens het dagelijks bestuur,

Theo Bakker