Misstanden rondom Grote Wiel (of Grote Gat)

Woensdag, 19 maart 2014

Onlangs heeft het bestuur van H.S.V. ONS GENOEGEN via diverse kanalen moeten vernemen dat er rondom het Grote Wiel (of Grote Gat) te Spijkenisse een aantal zaken niet gaan zoals uw bestuur die voor ogen heeft. Er is helaas sprake van overtreding van de vergunningregels welke niet voor niets en met grote zorg zijn samengesteld.

Een aantal “leden” of vissers die zich hiervoor uitgeven voelen zich genoodzaakt over te gaan op een zelfstandig visstandbeheer van de in het genoemde water ruimschoots aanwezige karperbezetting. Het is onbekend wat hen drijft en wat de achterliggende gedachtegang is maar feit is dat er is geconstateerd dat er niet legaal vis wordt onttrokken aan of wordt uitgezet in het Grote Wiel.

U zult begrijpen dat we dit als verenigingsbestuur NIET kunnen tolereren!! Een door jarenlang beheer opgebouwd karperbestand wordt door rigoureus en niet doordacht ingrijpen mogelijk schade aangedaan en wij als bestuur distantiëren ons zeer van dit soort gedrag en keuren dit ten stelligste af. Het bestuur zal dan ook niet schromen vergaande maatregelen te nemen om dit niet te tolereren gedrag snel en adequaat aan te pakken. Te denken valt hier aan extra controles door de lokale (milieu)politie al dan niet ondersteund door BOA’s van overkoepelende Federatie Zuid West Nederland. Ook zal het bestuur, als daar voldoende aanleiding voor is, een ultiem middel als voordracht tot royement van de vereniging zeker niet schuwen!

Laat het als lid van uw vereniging echter NIET zo ver komen en werk mee aan het behoud van onze visbestanden. Meld bij het zien van genoemde misstanden dit direct aan de politie en informeer uw bestuur.

Met vriendelijke groet,
Dagelijks bestuur H.S.V. Ons Genoegen