Geen supergewichten op 3e wedstrijddag.

Zondag, 4 mei 2014

Na een qua vangstgewichten belabberde start aan het Brielse Meer vandaag naar het Voornse Kanaal. In deze periode “wereldberoemd” in Nederland maar soms ook erg grillig maar bovenal erg druk!!

Vandaag was het kanaal toegewezen aan slechts 7 verschillende verenigingen waarbij Ons Genoegen het deel voor RiJo had gekregen. Vooraf waren de berichten super maar was er ook de vrees dat de vis meer het kanaal op zou zijn gezwommen. Dit laatste bleek het geval dus vielen de gewichten wat tegen maar slechter dan de start aan het Brielse Meer kon het nooit worden dus vooruit maar.
In vak A was er vakwinst voor Rens van Bijsterveld die gewoon tussenin op kantnummer 6 met ruim 7 kilo aan het langste eind trok. Dat zijn buurman Fred van der Kooij net voor zijn vakantie in Spanje een 2 scoorde met krap 2 ons minder dan Rens zegt iets over de verdeling van de vis in dit vak. Maar ach een beetje loten hoort er tenslotte ook bij.
Het B vak werd een prooi voor good old Ed Verbaas die op kantnummer 16 iedereen het nakijken gaf door een fraaie en zeer ruime 10 kilo aan te bieden. 2 punten in dit vak voor onze Duitse sportvriend Frank Pfennigs die op kantnummer 17 met bijna 6 kilo het peloton achtervolgers aanvoerde.
Opvallend dat in beide vakken de nummer 1 en 2 naast elkaar zaten vandaag. Is allerminst gebruikelijk natuurlijk voor het kanaal maar zo worden ook wij nog iedere keer verrast, blijven rare wezens die vissen!

17 mei 2014, Voedingskanaal, Plaatweg. We gaan er natuurlijk wel van uit dat het hier beter zal gaan dan vorig jaar ……. Verzamelen om 06:30 uur.

TOT DAN!!