“Et l’histoire se repete” aan het Voedingskanaal.

Vrijdag, 23 mei 2014

Prachtig weer bij de vierde wedstrijd van de zaterdagcompetitie, maar tegenvallende vangsten.

“Et l’histoire se repete” ** aan het Voedingskanaal.
Na de eerste schermutselingen dit keer naar het Voedingskanaal. Altijd een lastig gebeuren daar waarbij vaak de factor loting een rol speelt. Vandaag echter niet zo heel erg bepalend en dat is ook wel eens een prettige bijkomstigheid. Qua vangstgewichten weer een beroerde dag waarbij het patroon van voorgaande jaren zich lijkt te herhalen (vandaar de werktitel). Veel nullen en hier en daar wat enthousiaste korte stok vissers die het hadden voorzien op de op sommige plaatsen massaal aanwezige grondels. Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.
In vak A was er vakwinst voor Edwin Zevenbergen die met twee dikke brasems en drie voorns ruim 3 kilo dik voldoende had voor vakwinst. Met iets meer dan 1 kilo 2 punten hier voor de voorzitter, Rens van Bijsterveld, die de vorm te pakken lijkt te hebben. Wel ff volhouden nu “Bijs”.
Het B vak was weer een prooi voor Ed Verbaas die op kantnummer 18 (recht voor het gat) iedereen het nakijken gaf door een fraaie en zeer ruime 4 kilo aan te bieden. 2 punten in dit vak voor Andre de Bruin de een ochtendje pielen met de korte stok beloond zag worden met ruim 3 ons grondel.
Opvallend weer veel nullen. Allemaal mannen die het gemunt hadden op een bonusvis (of meerdere) maar hun volharding niet beloond zagen worden. Voor volgende jaren gaan we kijken of er een alternatief is voor het Voedingskanaal in mei. Na enkele zeer magere jaren zien we in 2015 mogelijk af van deze locatie in genoemde periode, alle voorstellen zien we natuurlijk gaarne tegemoet.
31 mei 2014, Bernisse, Zuidland. Na de eerste vangberichten erg positief maar ook dit schijnt al weer behoorlijk weg te zakken. Uw commissie weet het ook niet meer …… we zullen het zien.
Verzamelen om 06:30 uur.

** De geschiedenis herhaalt zich.