Vangsten gaan vooruit, te beginnen aan de Bernisse.

Dinsdag, 3 juni 2014

Vijfde wedstrijd zaterdagcompetitie gewonnen door Adriaan en Piet.

Vandaag op naar Zuidland om aan de Stompaardse Plas eens een paar korven te laten landen op de strakke, gladde waterspiegel. Geweldig weer en na een aarzelend begin ook nog aardig vis al zullen niet alle deelnemers het hiermee eens zijn. Vooraf was het uitzetten nog wel een probleempje door de massaal aanwezige karpervissers rondom het restaurant. Door rondom de tenten maar gewoon uit te zetten toch iedereen een soort van tevreden en dus met 17 man aan de slag!!
spatie
In vak A (Restaurant) was er vakwinst voor Piet Zevenbergen die door de slaper op 9 zijn kopnummer (8) heel erg goed wist te benutten en met ruim 10 kilo een fraaie 1 scoorde. Met ruim 8 kilo was er voor Bert Otten dit keer een 2 weggelegd. Zittend als een vorst op zijn troon op de steiger achter het restaurant heeft hij het vast prima naar zijn zin gehad.
spatie
Het B vak was weer een heel ander paar korven. Hier was de loting deels bepalend want de koppen op beide zijden pikten hier de nummers 1 t/m 4 weg. Geeft niets want is nu eenmaal een onderdeel van ons spelletje. Adriaan Zevenbergen, vissend op 70 meter afstand , was niet te houden en had kennelijk lekkere casters gemaakt want de brasem viel spontaan op zijn “lekkers” en met ruim 27 kilo was dit zeer ruim voldoende voor vakwinst. 2 punten voor Ed Verbaas met bijna 11 kilo op de kop tegen de huizen. Ed heeft vandaag ook nog een joker ingezet want kleinzoon Thijmen mocht vandaag met opa mee! Was de dag van zijn leven denk ik.

Volgende wedstrijd:
14 mei 2014, Bernisse, Zuidland. Gaan het gewoon nog een keer proberen daar. Eens kijken of we de vangstgewichten nog verder op kunnen stuwen, het is er tijd voor. Verzamelen om 06:30 uur.

TOT DAN!!

Voor degene die zich reeds hadden opgegeven ….
De matchwedstrijd op zondag 15 juni gaat NIET door. Een te kort aan belangstelling heeft de organisatie genoodzaakt dit besluit t te moeten nemen.