Familie Zevenbergen slaat toe aan het Spui.

Woensdag, 2 juli 2014

Vandaag aantreden aan het Spui met een wel heel klein clubje. Met niet meer dan 14 man werd er wel uitgekeken naar deze morgen. Na de steenstort was het 1e vak de grote onbekende. Is het omgetoverd in een onbevisbaar korvenkerkhof of gaat het prima? Gelukkig hadden er al wat mensen polshoogte genomen en waren de berichten die zij hebben gedeeld met de groep zeer positief. Niet qua vangst maar da’s een heel ander paar korven en daar ging het niet om in dit geval. Vooraf was er op de vrijdagavond alvast de moeite genomen uit te zetten waardoor iedereen heel vlot na inschrijving zijn kantnummer op kon zoeken. De afstand tussen de vissers was dit keer zeer ruim bemeten (35 meter) en dat is bevallen! Ook lekker makkelijk was deze keer het gebruik van de auto naar je kantnummer en het centraal parkeren van de auto’s in het B vak. Van deze tijdelijke mogelijkheid werd direct goed gebruik gemaakt. Wat is dat een heleboel sjouwwerk minder en levert heel veel extra tijd op!
spatie
In vak A was er vakwinst voor Edwin Zevenbergen die op kantnummer 6 met bijna 13 kilo (gevangen in 2 uur!!) iedereen heel ver achter zich hield. Op kantnummer 7 moest Wim Langstraat het doen met ruim 3 kilo en 2 punten. De rest van het vak kunnen we schriftelijk afdoen, zie de uitslag en u weet voldoende. Wel verrassend want de eerste nummers in dit van zijn vaak goed voor de hoge noteringen.
spatie
Het B vak was, met ruime voorsprong, een prooi voor Adriaan Zevenbergen. Op nummer 14 (de oude kantnummer 23 ongeveer) was de ruim 10 kilo voldoende voor vakwinst. 2 punten voor Patrick Vroegh die op de kop (kantnummer 16) met vier vissen bijna 7 kilo scoorde! Bonusvisjes dus ….. In dit vak had de rest het erg lastig en vielen er zelfs 3 nullen te noteren.
spatie
12 juli 2014, Voedingskanaal, Heenvliet. Het is alweer even geleden dat we hier actief geweest zijn. Zijn erg benieuwd wat het hier op gaat leveren. Verzamelen zoals gewoonlijk rond 06:30 uur aan de Wieldijk.