Loterij aan het Voedingskanaal.

Zondag, 20 juli 2014

12 juli is de 8e wedstrijd van de zaterdagcompetitie gevist aan het Voedingskanaal ter hoogte van Heenvliet.

Op deze mistige zaterdagmorgen naar het Voedingskanaal bij Heenvliet. Jaren geleden een gekend stukje kanaal waar veel wedstrijden zijn gevist door uw vereniging maar waar we jaren niet meer geweest zijn. Het werd dus weer eens tijd de feederhengels aldaar op te tuigen met zelfs hier en daar een enthousiaste vaste stok gebruiker. In beide vakken werd het uiteindelijk gewoon lastig, de vis is daar echt wel maar kent een grillig eetpatroon. Verhalen zijn bekend dat in de nachtelijke uren hier wel heel goed vis wordt gevangen. Het was vandaag echter te doen rondom de lage kantnummers en op de andere kop. Een beetje een loterij dus maar de vissers die de goede nummers pakken moeten de vis dan nog wel even vangen natuurlijk! Daar bestaat geen twijfel over.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Hans van der Torre die na een zeer twijfelende start toch een fraaie 14 kilo + wist aan te bieden. Na afloop had Hans zelfs hulptroepen die zijn materiaal naar de auto bracht, wat een luxe ….. 2 punten voor zijn buurman Wim Langstraat die na een zeer vlotte start compleet stil viel en met 4,5 kilo af moest ronden.
spatie
Het B vak was, met een wel zeer ruime voorsprong, een prooi voor Bert Otten. Onze Duitse hengelsportvriend nam alvast een voorschot op de WK titel voor Duitsland en had na 5 uur werken ruim 12 kilo voornamelijk bestaande uit voorn, knap gevist Bert!! 2 punten waren er voor Andre de Bruin die naast wat witvis zelfs nog een bot aan kon bieden maar het in totaal met iets minder dan 2 kilo moest doen. Die bot was niet uniek maar toch al weer jaren geleden dat we die gezien hadden aan het Voedingskanaal.
Volgende wedstrijd:
26 juli 2014, Spui Zuidland. Loten zoals gewoonlijk rond 06:30 uur!
Eens kijken of we dit keer de gewichten op het Spui wat kunnen gaan liften. Tot nu toe valt het allemaal wat tegen daar (dit weekend meer gewicht aan Voedingskanaal dan 14 dagen eerder aan het Spui!!).
spatie
Met betrekking tot de wedstrijd aan het Hartelkanaal op 9 augustus 2014 de volgende mededeling:
Uw commissie gaat de situatie nog bekijken en inschatten of we daar vooral VEILIG kunnen vissen. De eerste geluiden zijn niet positief (glad, grote stenen, onregelmatige storting) dus is deze locatie een inspectie meer dan waard. We houden u op de hoogte en zullen na de inspectie onze bevindingen rapporteren (1e uitwijk zal Voedingskanaal aan Plaatweg zijde zijn of net als de 2013 versie rondom brug aan Spijkenisse zijde). Later meer ……