Veel vis voor Frank en Adriaan aan het Spui.

Dinsdag, 5 augustus 2014

26 juli is de negende wedstrijd van de zaterdagcompetitie gevist.

Spui, Zuidland en dan ……
spatie
Opnieuw naar het Spui voor weer een geweldige ochtend. Prima omstandigheden en nog steeds geen last van de uitgevoerde steenstort, we houden daar maar over op! De wedstrijdcommissie had weer wat extra tijd en had reeds op vrijdagavond uitgezet dus was het inschrijven en loten een makkie. In het B vak opnieuw lekker met de auto het materiaal wegbrengen en ophalen waarbij we extra voorzichtig waren met de nu wel aanwezige schapen natuurlijk. Een bescheiden club ook dit keer, door wat vakanties en afzeggingen was het vandaag met 14 man duidelijk geen volle bak.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Adriaan Zevenbergen die neef Edwin tot gek worden toe lastig viel met verre worpen (tot 50 meter!!) en het vangen van veel vis. Adriaan heeft inmiddels wel aangetoond dat het ver vissen ook op het Spui zeer lonend is want weer je vak winnen met zo veel verschil is geen toeval meer. Ruim 20 kilo kunnen we weer bijtellen! Wie gaat zijn voorbeeld volgen? Een 2 was er voor good old Adrie Groenenboom die op kopnummer 1 met net iets meer dan 4 kilo zijn 5 uur vissen afsloot. Het is wel eens beter geweest in dit vak want de rest moest het doen met een enkele vis of wat grondels.
spatie
Het B vak was, met een wel zeer ruime voorsprong, een prooi voor onze Duitse visvriend Frank Pfennigs. Op de staart kon Frank na een twijfelende start na afloop toch ruim 33 kilo vis aanbieden aan de weegdienst die in het vervolg een kraan overweegt. Frank maakte zich na afloop nog wel wat zorgen of er voldoende ruimte was in de auto, Petra was even naar de Plantenhal en had zeer ruim ingekocht. 2 punten waren er voor “El Torro”. Hans wist op ruime afstand (tot 40 meter) en na een flitsende start ruim 11 kilo vis aan te bieden en kon niet anders dan tevreden terug kijken.

spatie
Volgende wedstrijd: 9 augustus 2014, Hartelkanaal, Spijkenisse.
Loten rond 06:30 uur!
spatie
Uw commissie heeft intussen de situatie aan het Hartelkanaal bekeken en als veilig beoordeeld. Er is geen verschil in steenstort als we die vergelijken met het Spui dus is het geen probleem hier een fraai parcours uit te gaan zetten en op een nieuw water eens een korf te gaan gooien. Enige factor is het tij wat kan zorgen voor een meter of wat gladde groene steenstort. Pas dus goed op want laag water is voorzien rond 08:30 uur! Tip: een oud laken neerleggen kan al veel helpen niet uit te glijden. Vooraf zullen er ongetwijfeld wat mensen gaan “trainen”. Deel de opgedane informatie met elkaar! Voor iedereen die geen tijd of zin heeft en uit de rugzak met ervaring van Theo … korven tot een gram of 80 zijn over het algemeen ruimschoots voldoende, stroming is er wel maar redelijk gering te noemen. Waterdiepte op een afstand van 30 meter zal de rond de 5 of 6 meter zijn. Te verwachten brasem, winde, een verdwaalde voorn en wie weet …. harder (voor Frank; Meeräschen).