Spierballenvis aan het Hartelkanaal

Woensdag, 3 september 2014

Vandaag als test naar het Hartelkanaal te Spijkenisse.

Een groot water waar alleen in een heel ver verleden wel eens een korf is gegooid in verenigingsverband. In alle gevallen was dit trouwens veel meer Westwaarts. Groot water betekent spierballenvis en dat hebben we geweten. Windes en brasem van ongekend formaat waren deel van de buit. Vooraf was er wat geoefend en ook hierbij aardig vis gevangen dus waren we allemaal erg benieuwd. Beetje pech dat de stenen ze..nat geregend waren, was zo toch wat glibberig. 1e slachtoffer was Ed Verbaas die gedurende het warm lopen geblesseerd moest afhaken. Val voorover betekende een bezeerde duim. Ed koos eieren voor zijn geld en koos voor zijn gezondheid en staakte de wedstrijd voordat hij begonnen was. Zeer waarschijnlijk is het voor allen een eenmalig optreden. Omwille van de gezondheid van ons allen maar meer nog op grond van het welzijn van de vis zullen we dit water niet meer selecteren. De vis loopt door de zeer drukke scheepvaart op dit water dusdanig veel schade op dat we het niet verantwoord vinden hier nogmaals een wedstrijd te organiseren. Jammer maar het is niet anders. Iedereen die individueel een dag wil vissen op dit unieke stukje water mag natuurlijk gewoon zijn gang gaan maar laat dan het leefnet thuis!
spatie
 In vak A was er vakwinst voor Adriaan Zevenbergen die zich op kantnummer 2 vooral verbaasde over het formaat vissen. Met ruim 15 kilo bleef hij “Pantoffelman” John de Neef ver voor. John startte na zijn vakantie prima en mocht met 2 punten en bijna 5 kilo huiswaarts. Alle overige vissers hadden wat moeite de vis aan de gang te krijgen en moesten zich met een bescheiden gewicht tevreden stellen.
spatie
Het B vak was voor Theo Bakker. Met bijna 28 kilo giga brasems en zo mogelijk nog grotere windes op slechts 27 meter uit de kant kon zijn ochtend niet kapot. De aangetrokken oude waadschoenen met vilt onder de zool hebben hun dienst bewezen, geen geglibber op de groene stenen, super! 2 punten waren er voor buurman Bert Otten die zijn verjaardag vandaag opleukte met ruim 18 kilo. Na afloop moest Bert snel weg want hij vreesde dat ze zijn bier al aan het opdrinken waren! Rest van de vissers hadden ook nog respectabele gewichten en zonder uitzondering een prettige morgen. Vissen met hindernissen maar de vis maakte veel goed!
Volgende wedstrijd:
23 augustus 2014, Spui, Zuidland. Loten rond 06:30 uur.
spatie
Bekend terrein!! Theo ligt aan het Ouzo infuus op Kos en zal schitteren door afwezigheid. Wens jullie alvast vooruitlopend een leuke wedstrijdochtend toe, veel succes!